- 1
- 2
[STRUCTURE EVENT] Echoes of the Kretches, Mentor Tasks 01.06.25 - 08.06.25

Darkness fell over Faeo as the Kretches — armored rats with venomous eyes — surged from the depths, leaving only ruin in their path. In response, the real’s structures united, and the Mentors began uncovering the enemy’s secrets. Now, the people of Faeo must face a series of riddles and trials — their only hope of overcoming the rising darkness.
Warriors! Let’s stop the Kretches' attack together!
Your task:
Demonstrate your wit and knowledge by solving the riddles and answering the questions published daily on the forum.
All answers must be submitted via private message to Altarie on the game forum.
You have exactly 24 hours from the time of publication to submit your response.
Each message should be titled: “Mentors Questions – Day 1”, “Mentors Questions – Day 2”, and so on.
The

- Accuracy – 1 point per correct and complete answer.
- Speed – Bonus points will be awarded to the fastest participants who submit all correct answers:
- 1st – 5 points
- 2nd – 4 points
- 3rd – 3 points
- 4th – 2 points
- 5th – 1 point
- 1st – 5 points
Only the first five players which submit a full set of correct answers each day will receive additional points.
Minimum points to qualify for the rewards and the chance to win a pet: 20
Any questions can be directed towards the

Altarie
-Serafiei-
Ilmarilien
DuLier
Schedule:
01.06.25 - 08.06.25
Questions and riddles will be posted every day around 21:00.
Questions and riddles will be posted every day around 21:00.
More information about the event here and more about the rules here

Dunkelheit legte sich über Feo, als die Krets - gepanzerte Ratten mit giftigen Augen - aus der Tiefe aufstiegen und nur Ruinen hinterließen. Als Reaktion darauf schlossen sich die Strukturen zusammen und die Mentoren begannen, die Geheimnisse des Feindes zu lüften. Nun muss sich das Volk von Feo einer Reihe von Rätseln und Prüfungen stellen - ihre einzige Hoffnung, die aufkommende Dunkelheit zu besiegen.
Krieger! Lass uns gemeinsam den Angriff der Krets aufhalten!
Deine Aufgabe:
Beweise deinen Verstand und dein Wissen, indem du die Rätsel löst und die Fragen beantwortest, die täglich im Forum veröffentlicht werden.
Alle Antworten müssen in einer privaten Nachricht an Altarie im Spielforum übermittelt werden.
Du hast genau 24 Stunden ab dem Zeitpunkt der Veröffentlichung Zeit, deine Antwort zu übermitteln.
Jede Nachricht sollte wie folgt betitelt sein: „Fragen der Mentoren - Tag 1“, „Fragen der Mentoren - Tag 2“ und so weiter.
Die

- Richtigkeit - 1 Punkt pro richtiger und vollständiger Antwort.
- Schnelligkeit - Bonuspunkte werden an die schnellsten Teilnehmer vergeben, die alle richtigen Antworten einreichen:
- 1 – 5 Punkte
- 2. – 4 Punkte
- 3. – 3 Punkte
- 4. – 2 Punkte
- 5. – 1 Punkt
- 1 – 5 Punkte
Nur die ersten fünf Spieler, die jeden Tag einen vollständigen Satz richtiger Antworten einreichen, erhalten zusätzliche Punkte.
Mindestpunkte, um sich für die Belohnungen und die Chance, einen Begleiter zu gewinnen, zu qualifizieren: 20
Alle Fragen können direkt an das

Altarie
-Serafiei-
Ilmarilien
DuLier
Zeitplan:
01.06.25 - 08.06.25
Die Fragen und Rätsel werden täglich gegen 21:00 gepostet.
Die Fragen und Rätsel werden täglich gegen 21:00 gepostet.
Mehr Informationen zum Event hier und mehr zu den Regeln findet ihr hier!
This post has been edited 1 times, last edit by "Liusaidh" (Jun 1st 2025, 7:15pm)
Please correct me if I'm wrong.
You'll need to answer all 7 questions correctly (1/day at 21:00, Jun 1st to 7th, as ends on 8th, Or, 8 questions as ends AFTER 21:00 on the 8th?) AND be within top 4 most days to be able to even qualify for a reward?
7 questions = 7 points
Top 4 = 2 bonus x 6 = 12 points
Top 5 = 1 bonus = 1 point
Total = 20 points
or for 8 questions
8x1 = 8 points
4x2 bonus = 8 points
4x1 bonus = 4 points
Total = 20 points
Seems a bit of a tight qualify criteria for me = not worth the effort imo.
Again, correct me if I'm wrong & have misunderstood somthing.

You'll need to answer all 7 questions correctly (1/day at 21:00, Jun 1st to 7th, as ends on 8th, Or, 8 questions as ends AFTER 21:00 on the 8th?) AND be within top 4 most days to be able to even qualify for a reward?
7 questions = 7 points
Top 4 = 2 bonus x 6 = 12 points
Top 5 = 1 bonus = 1 point
Total = 20 points
or for 8 questions
8x1 = 8 points
4x2 bonus = 8 points
4x1 bonus = 4 points
Total = 20 points
Seems a bit of a tight qualify criteria for me = not worth the effort imo.
Again, correct me if I'm wrong & have misunderstood somthing.
.gif)
7-8 questions will be shared daily. Total number of questions is 51 = 51 possible points to get for the questions
in addition there are the bonus points for the 5 fastest
1st – 5 points
2nd – 4 points
3rd – 3 points
4th – 2 points
5th – 1 point
in addition there are the bonus points for the 5 fastest
1st – 5 points
2nd – 4 points
3rd – 3 points
4th – 2 points
5th – 1 point
This post has been edited 1 times, last edit by "Liusaidh" (Jun 1st 2025, 8:52pm)
To send a private reply, go to "Private Messages" at the top, then select "New Message". To send a message to me, enter "Altarie" in "Visible recipients"
Um eine private Antwort zu senden, geht man oben auf “Private Nachrichten„ und wählt dann “Neue Nachricht". Um eine Nachricht an mich zu senden, gebt „Altarie“ unter „Sichtbare Empfänger“ ein.
Um eine private Antwort zu senden, geht man oben auf “Private Nachrichten„ und wählt dann “Neue Nachricht". Um eine Nachricht an mich zu senden, gebt „Altarie“ unter „Sichtbare Empfänger“ ein.
This post has been edited 1 times, last edit by "Liusaidh" (Jun 1st 2025, 9:03pm)

Questions - DAY 1
1. Which kretches have to be killed at least once during Fighters against Shiass Worship quest?
2. What kind of reputation can you raise defeating superbeings in Kretches' Lair?
3. Which event allows you to kill Kretch Butcher without entering to the Kretches' Lair?
4. How can you get Little Kretch Amulet?
5. How often is the Kretches' Lair instance available?
6. How can you obtain Kretch Amulet ?
7. Butcher Evil Eye What do you need to be blessed with to get it from Kretch Butcher?
Submit your answers to Altarie via forum message before 02.06.25 21:00.
Remember not to post answers in this thread!
✦•······················•✦•······················•✦
Fragen - TAG 1
1. Welchen Krets muss man bei der Quest für die Hochachtung der Kämpfer gegen Schiass mindestens einmal besiegen?
2. Welche Reputation kann man sich durch das Besiegen von Überwesen in der Kretshöhle aufbauen?
3. Bei welchem Ereignis kannst du den Krets-Metzger besiegen, ohne die Kretshöhle zu betreten?
4. Wie kannst du das Begleiter-Amulett Kleiner Krets erhalten?
5. Wie oft ist die Instanz „Kretshöhle“ zugänglich?
6. Wie erhält man das Amulett „Krets“?
7. Womit muss man gesegnet sein, um ein Böses Metzgerauge vom Krets-Metzger zu bekommen?
Sende deine Antworten bis zum 02.06.25 um 21:00 Uhr per Forumsnachricht an Altarie.
Denkt daran, in diesem Thread keine Antworten zu posten!

Questions - DAY 2
1. How to get Kretch's Cunning buff?
2. How much hp do all kretches together in Battle Training recurring quest have?
3. Which year was called as "Year of the Kretch"?
4. Who can you get Mentorious from every year?
5. How many Kretch wraiths can you use daily?
6. How can you get Bloody Butcher Amulet?
7. What happens if 6lvl player summon a higher level wraith/mount than his while fighting Kretch Butcher?
Submit your answers to Altarie via forum message before 03.06.25 21:00.
Fragen - TAG 2
1. Wie bekommt man den Buff Listigkeit des Krets?
2. Wie viel LP haben alle Krets zusammen in der wiederkehrenden Quest „Kampftraining“?
3. Welches Jahr wurde als „Jahr des Krets“ bezeichnet?
4. Von wem bekommt man den Kätzchen Mentorius jedes Jahr?
5. Wie viele Krets Moroks kannst du täglich verwenden?
6. Wie erhält man das Blutiges Amulett des Metzgers?
7. Was passiert, wenn ein Spieler Lvl. 6 im Kampf gegen den Krets Metzger Moroks/Reittier auf einem höheren Level beschwört?
Sende deine Antworten bis zum 03.06.25 um 21:00 Uhr per Forumsnachricht an Altarie.
Attention
News from the event management
An excerpt from the rules:
"It isn't allowed to copy contributions or pictures from other participants and pass them off as your own"
We would like to remind you that copying the answers of another player is against this rule. In this case, the answers will NOT be counted for ALL players who have copied answers.
Asking for answers also counts as an attempt to cheat - again, the points will not be counted.
Depending on the extent of the violation, it may lead to the exclusion of individual tasks or even the exclusion of the entire event.
We hereby warn all players who are affected by this, you will get one last chance to continue to participate and win the companion. However, your rewards for this task will be correspondingly small.

News von der Eventleitung
Ein Auszug aus den Regeln:
"Es dürfen keine Beiträge oder Bilder von anderen Teilnehmern kopiert und somit als die eigenen ausgegeben werden"
Wir möchten daran erinnern, dass die Antworten eines Mitspielers zu kopieren gegen diese Regel verstößt. Die Antworten werden in diesem Fall für ALLE Spieler, die Antworten kopiert haben, NICHT gewertet.
Das Fragen nach Antworten zählt außerdem als Betrugsversuch - auch hier werden die Punkte nicht gewertet.
Je nach Ausmaß können Regelverstöße zum Ausschluss von einzelnen Aufgaben bishin zum Ausschluss des gesamten Events führen.
Hiermit verwarnen wir alle Spieler, die dies betrifft, ihr bekommt noch eine letzte Chance, weiterhin teilzunehmen und den Begleiter zu gewinnen. Jedoch werden eure Belohnungen für diese Aufgabe entsprechend klein ausfallen.
An excerpt from the rules:
"It isn't allowed to copy contributions or pictures from other participants and pass them off as your own"
We would like to remind you that copying the answers of another player is against this rule. In this case, the answers will NOT be counted for ALL players who have copied answers.
Asking for answers also counts as an attempt to cheat - again, the points will not be counted.
Depending on the extent of the violation, it may lead to the exclusion of individual tasks or even the exclusion of the entire event.
We hereby warn all players who are affected by this, you will get one last chance to continue to participate and win the companion. However, your rewards for this task will be correspondingly small.

News von der Eventleitung
Ein Auszug aus den Regeln:
"Es dürfen keine Beiträge oder Bilder von anderen Teilnehmern kopiert und somit als die eigenen ausgegeben werden"
Wir möchten daran erinnern, dass die Antworten eines Mitspielers zu kopieren gegen diese Regel verstößt. Die Antworten werden in diesem Fall für ALLE Spieler, die Antworten kopiert haben, NICHT gewertet.
Das Fragen nach Antworten zählt außerdem als Betrugsversuch - auch hier werden die Punkte nicht gewertet.
Je nach Ausmaß können Regelverstöße zum Ausschluss von einzelnen Aufgaben bishin zum Ausschluss des gesamten Events führen.
Hiermit verwarnen wir alle Spieler, die dies betrifft, ihr bekommt noch eine letzte Chance, weiterhin teilzunehmen und den Begleiter zu gewinnen. Jedoch werden eure Belohnungen für diese Aufgabe entsprechend klein ausfallen.

If someone asks for the solutions, the points for the corresponding question(s) will not be counted, even if it is answered correctly.
Questions - DAY 3
1. What kind of elixir wouldn't work if you used it in battle with Celestial Empowerment: Kretch Butcher?
2. Which Kretch causes you to instantly die in combat?
3. What did Gizedor say?
Dialogue 1
First head said:
- Is-tor-good-tu-tion?
Second head said:
- men-a-si-a
Dialogue 2
First head said:
- You-I-think-are-or-si-a-If-had-sum-my-to-with-I’d-that-is-ly-ings,-ple-gave-their-may-at-mo-when-could-when-was-lone-home.-it-a-cu-ous-re-ize-co-ci-ces-meet-forge-des-ny-cause-you-the-of-thing,-you-the-of-well-thing,-beau-ful-ture,-times-don’t-the-er,-say,-mir-which-you-pro-Well,-not-case-day-cause-could,-I-life,-sing-I-life,-no-but-And-nally,-a-of-ple-me-do-do-have-hu-ni-I-ply-swer,-is-taste-love,-taste-wa-which-me-day-un-take-me-nic-struc-but-mor-who-I-may-serve-com-ni-and-the-The-of-self.
Second head said:
- know,-don’t-there-good-bad-tu-tions.-I-to-up-life-day-you,-say-this-first-meet-peo-who-me-hands-be-a-ment-I-n't,-I-a-at-And-is-bit-ri-to-al-that-in-den-and-ings-a-ti-be-when-have-taste-the-when-have-taste-the-done-the-ti-ges-some-you-find-speak-I’d-the-ror-helps-to-gress.-it’s-my-to-be-I-and-thank-I-life,-dance-I’m-thing-love.-fi-when-lot-peo-ask-"How-you-to-this-ma-ty?"-sim-an-it-this-of-this-of-ter-pushed-to-to-der-a-cha-con-tion-to-row,-knows-would-be-the-mu-ty,-give-gift…-gift-my-
4. Which kretches have to be killed at least once during Astral Hunters red medal missions?
5. Which Kretch kills you instantly if you don't make a move?
6. What you can get by Killing Celestial Empowerment version of Kretch Butcher ? (provide 3 items, if you write 2 you will get 0.5 points)
7. What item does someone have to use to transform you into Kretch?
Submit your answers to Altarie via forum message before 04.06.25 21:00.
Wenn jemand nach Lösungen fragt, werden die Punkte für die entsprechende/n Frage/n nicht gewertet, auch wenn sie richtig beantwortet ist/sind.
Fragen - TAG 3
1. Welche Art von Elixier würde nicht funktionieren, wenn du es im Kampf gegen die Himmlische Verbesserung des Krets-Metzger verwenden würdest?
2. Welcher Krets führt dazu, dass du im Kampf sofort stirbst?
3. Was hat Gisedor gesagt?
Dialog 1
Erster Kopf sagte:
Men-ist-cher-sehr-ner-ruf?
Zweiter Kopf sagte:
tor-si-ein-schö-Be-
Dialog 2
Erster Kopf sagte:
Ach-du,-glau-es-kei-gu-o-schlech-Be-fe,-kom-auf-Si-a-on-Wenn-heu-mein-ben-schrei-soll-wür-ich-gen,-be-aus-geg-gen-Leu-die-die-ge-ha-Manch-in-nem-ment-dem-nicht-ter-te,-dem-ganz-lei-war-es-höchst-wür-wenn-sich-gen-dass-fäl- - Be-nung - -Schick-be-men,-man-voll-me-Din-ge-len-det.-nicht-mer-det-ei-ge-ne-Kan-da-da-ei-Ge-ü-das-nem-sei-Weg-ge-Das-trifft-an-re,-wie-ge-ha-ich-te-mer-ich-von-er-und-sin-und-tan-Ich-ste-nur-Lie-und-mir,-le-schen-wie-du-bloß-so-sch-zu-Dann-wor-ich-nen,-ha-ge-len-der-be-fun-Die-Ge-len,-mich-te-an-ei-me-ni-Kon-ti-zu-fin-A-mor-wer-Viel-die-ich-der-sell-und-dann-ich-ihr...-gib-mich-ganz-
Zweiter Kopf sagte:
weißt-ich-be-gibt-ne-ten-der-ten-ru-es-mt-die-tu-ti-an.-ich-te-Le-be-ben-te,-de-sa-es-steht-Be-nun-mit-ten-mir-Hand-reicht-ben.-mal-ei-Mo-in-ich-wei-wuss-in-ich-al-ne-und-ist-merk-dig-man-sa-muss,-Zu-le-geg-das-sal-stim-weil-an-kom-nen-gen-fal-fin-Doch-im-fin-man-nen-eig-ten-di-ten-für,-nen-gen-ber,-ei-hilft-nen-zu-hen.-be-jetzt-de-denn-ich-sagt-be,-konn-im-und-bin-Dank-füllt-ich-ge-ich-ze.-be-he-aus-be-glaubt-vie-Men-fra-mich:-stellst-es-an,-men-lich-sein?-ant-te-ih-ich-be-fal-an-Lie-ge-den.-ser-fal-der-heu-ver-lasst,-ne-cha-sche-struk-on-er-den.-ber-gen,-weiß?-leicht-ne-dann-Ge-schaft-dann...-gib-mich-dann-ich-ihr-hin.
4. Welcher Krets muss während der Quest für die Hochachtung der Astral Jäger mindestens einmal besiegt werden?
5. Welcher Krets besiegt dich sofort, wenn du dich nicht bewegst?
6. Was kannst du bekommen, wenn du die Himmlische Verbesserung des Krets-Metzger besiegst? (Gib 3 Sachen an, wenn du nur 2 schreibst, bekommst du 0,5 Punkte)
7. Welchen Gegenstand man anwenden, um jemand anderen in einen Krets zu verwandeln?
Sende deine Antworten bis zum 04.06.25 um 21:00 Uhr per Forumsnachricht an Altarie.
The German and the English Gizedor text don't say the same.
Also, the long English one has a mistake in the second sentence, there are a lot of words doubled.
It’s the same quote — but just a reminder, you can’t translate between two languages literally one-to-one. Each language has its own nuances.
The text has also been checked many times, both English and German, and now I also do not see the mistake in the second sentence.
Ok it might just be a really weird quote in the second dialogue. But the first dialogues mean two completely different things in German and EnglishThe German and the English Gizedor text don't say the same.
Also, the long English one has a mistake in the second sentence, there are a lot of words doubled.
It’s the same quote — but just a reminder, you can’t translate between two languages literally one-to-one. Each language has its own nuances.
The text has also been checked many times, both English and German, and now I also do not see the mistake in the second sentence.

I have to agree that while the two texts basically mean the same, the English version has a weird feel to it - like it was translated from the German one by an AI. There are also some quirks in the second dialogue, maybe it's because of the way Gizedor talks
I hope you'll give participants a little leeway on this particular task.

If someone asks for the solutions, the points for the corresponding question(s) will not be counted, even if it is answered correctly.
Questions - DAY 4
1. How many minutes do you have to beat Kretch Manekin before it kills you? (during Gnomes of Celestial Valley event)
2. What kind of quest items can you get from kretches? (please provide at least 3)
3. What Kretch you need to kill to get a The Warlord's Belt?
4. How to make Kretch Transformation Powder using elt cube? (provide the recipe)
5. Where could you get Fried Kretch's Tail in the past?
6. How many kretches are needed to be killed during the first hunting quest "First Blood"?
7. How many correct bow attacks do you need to hit to defeat Kretch Manekin during Gnome's event?
Submit your answers to Altarie via forum message before 05.06.25 21:00.
Wenn jemand nach Lösungen fragt, werden die Punkte für die entsprechende/n Frage/n nicht gewertet, auch wenn sie richtig beantwortet ist/sind.
Fragen - TAG 4
1. Wie viele Minuten hast du Zeit, um die Kretspuppe zu besiegen, bevor sie dich besiegt? (während des Events Zwerge des Himmelstals)
2. Welche Art von Questgegenständen kann man von Krets bekommen? (Bitte mindestens 3 angeben)
3. Welchen Krets musst du besiegen, um einen Der Gürtel des Kriegsherren zu bekommen?
4. Wie stellt man Krets-Transformationspulver im Elt-Würfel her? (Bitte das Rezept angeben)
5. Wo konnte man früher den Gebratenen Kretsschwanz bekommen?
6. Wie viele Krets müssen während der ersten Quest „Erste Jagd“ besiegt werden?
7. Wie viele korrekte Angriffe mit dem Bogen musst du ausführen, um die Kretspuppe während der Aufgaben der Zwerge des Himmelstals zu besiegen?
Sende deine Antworten bis zum 05.06.25 um 21:00 Uhr per Forumsnachricht an Altarie.
This post has been edited 1 times, last edit by "Plueschdrache" (Jun 5th 2025, 9:02am)
- 1
- 2